Nominerade 2013

Epok Antik, Sonia Nilsson

Sonia Nilsson har 27 års erfarenhet av antikviteter och konst och hon är särskild intresserad av antikviteter från Norra Sverige. Förutom köp och försäljning och värderingar av gamla objekt så ägnar hon mycket tid åt att restaurera antika målade möbler och att forska om objektens ursprung i form av ägare, gårdar, snickare och målare. Från 2010 är hon expert på målade möbler i tv-programmet ”Antikrundan”.

Sonia Nilsson,
Epok Antik,
070-6888055,
sonia@epokantik.com
www.epokantik.com

Zolland Design AB, Bo Zolland

Bo Zolland med företaget Zolland Design AB har sedan staren 2002, designat och illustrerat allt från små inredningar till stora båtar. Bo är sedan fyra Creative Designer för en av USA:s större båttillverkare  men jobbar även mot andra branscher som designer. Bo jobbar också lokalt med bland annat Komatsu Forest, NCC och reklambyråer.

Bo Zolland AB,
Zolland Design AB,
070-2621686,
mail@viztech.se
www.viztech.se

ProAnt AB, Tomas Rutfors

Företaget utvecklar och optimerar kundanpassade antenner som används i bl a larmutrustning, elmätningsinstrument, medicinsk tekniska produkter mm. Bolaget arbetar med hela kedjan, från utveckling, tillverkning till försäljning. Bolaget har kunder som Securitas Direkt, Texas Instrument, Bosch, GE Healthcare mm. Bolaget verkar i en växande bransch och har därför nyligen flyttat till nya större lokaler.

Tomas Rutfors,
ProAnt AB,