Vi vill tillönska er alla en riktigt skön och fin sommar. Och som den har börjat!

Första lunchträffen i höst med tillhörande studiebesök blir tisdagen den 29 september kl. 11:30. Vi besöker då en av våra nominerade till Hantverksstipendiet 2019 – Percus AB på Teg. Notera datumet och varmt välkommen!

Så lite information om Umeågalan och Hantverksstipendiet:

Umeågalan är under omvandling och kommer att få en delvis lite ny skepnad. Priskategorierna kommer att förändras och troligen blir Hantverksföreningen medarrangör till priset inom de ”kreativa näringarna”. Förhandling pågår. Det innebär att vi inte längre kan dela ut vårt egna Hantverksstipendium vid galan men vi återkommer om inbjudan till en festlig kväll i november då vi gör vår ”egen gala” och delar ut priset. Umeågalan kommer att flyttas till februari månad 2021 varför vi kan stå fast vid november för vår egen.

Er uppgift blir att under sommaren fundera på en företagare som gjort sig förtjänt av vårt Hantverksstipendium. Läs mer här på hemsidan för kriterier osv under fliken Hantverksstipendium!

Under augusti kommer vi att börja samla in era förslag och nominerings- och urvalsprocessen startar. Hantverksföreningens styrelse utgör jury.

Var rädda om er och njut av sommaren så ses vi till hösten!

Vänliga hälsningar

Styrelsen genom