Drygt 30 medlemmar o inbjudna företagare besökte Lunchmötet/ Studiebesöket som hölls den 25 Februari hos Bryggverket, ett litet lokalt bryggeri som startade i Stöcksjö för 5 år sedan som en hobby och studiecirkel.  Numera håller man till i en lokal på 380 m2 på Förrådsvägen 22 / Västerslätt.
Företaget startades av fyra grabbar som förmodligen gillade öl. Ni känner igen ölen på deras fräcka etiketter och som numera säljs på Systembolaget och på ICA.

Patrik Hellström hälsade oss välkomna och presenterade verksamheten. I de nya lokalerna har man kunnat utöka sin verksamhet med bl.a tillgång till ett provbryggningssystem. Man har tankar på att ha möjlighet att ordna event för företag.

Man har trots att företaget är relativt ungt erhållit flera priser för sitt öl. – Guld för Session Pale Ale, Lillpangarn Pale Ale och brons för Janne Shuffel samt Dubbelpipan.

Lunchmötet blev mycket uppskattat. Vi tackade Patrik för detta intressanta besök.

Efter studiebesöket åt vi lunch på Kummin ( Nolia )

Föreningen tackar alla deltagare , Vi ses på nästa Lunchmöte.