Hantverksföreningen har valt att inte vara med som medarrangör i Umeågalans pris inom de ”Kreativa och kulturella näringarna” 2023.

Anledningen är att det kostar en slant och dessutom medförde det under förra året en hel del arbete som inte fick motsvarande avkastning i synlighet och PR för föreningen.

Däremot är vi fortfarande med i juryn för Umeå Kommuns Företagspris.

Imorgon, den 4 oktober öppnar nomineringarna till de 11 priskategorierna inför Umeågalan den 23 mars.

Jag tycker att vi alla ska ta chansen att nominera duktiga medlemmar i Hantverksföreningen till de olika priskategorierna.

Både privatpersoner och organisationer är välkomna att nominera sina favoriter. https://umeagalan.se/

Vi satsar i stället lite extra på vår egen Hantverksgala i år som dessutom sammanfaller med vårt 175 års jubileum.

Hantverksgalan äger rum den 10 november på Scandic Hotel Plaza då vi presenterar årets vinnare av Hantverksstipendiet.

Ni kommer även att bjudas på sång och musik, magi och god mat. Inbjudan kommer inom kort!

Vårt nästa lunchmöte äger rum den 25 oktober på Brännlands Wärdshus. Där presenteras våra tre nominerade kandidater till Hantverksstipendiet.

Hoppas att du kan komma!

Ha en fin vecka!

Styrelsen genom