Vi har glädjen att meddela att Umeå Fabriks och Hantverksförening från den 1 oktober 2022 är medlemmar i Hantverkarnas Riksorganisation!

Under styrelsens planeringskonferens i slutet av september togs beslut om att ansöka om medlemskap i Hantverkarnas Riksorganisation, vilken nu behandlats och godkänts.

Hantverkarnas Riksorganisation är Sveriges näringslivsorganisation för hantverksföretag och hantverksföreningar.

Riksorganisationen arbetar för att statusen och villkoren för hantverket ska förbättras på alla områden. Arbetet är branschöverskridande och bygger till stor del på väl fungerande samarbeten med andra organisationer och myndigheter. Organisationen består av branschföreningar och lokala hantverksföreningar och har medlemmar över hela Sverige.

För oss som förening och dig som medlem innebär det att ditt nätverk utökas till medlemmar i andra Hantverksföreningar, förmåner, synlighet på hemsida mm.

Läs om detta på Riksorganisationens hemsida

Vi i styrelsen tror att du som medlem hos oss kommer att få ett mycket intressant samarbete på sikt med hantverksföretagare över ett större område!

Notera att Stockholms hantverksförening är lika gamla som oss 175 år.

Vi vill också tipsa om det fina inslaget i TV4 Nyhetsmorgon den 6.10. Se reportaget här!

Tillsammans med Stockholms Hantverksförening finns en fantastisk utställning på Sven—Harrys Konstmuseum: KRAFTVERK. Så om du har vägarna förbi Sthlm, gör ett besök!

Hälsningar

Styrelsen genom