Vårt sista Lunchmöte hölls den 16.12 hos Kulturmejeriet på Röbäck.

Ett 20 tal medlemmar o gäster tog chansen att besöka Kulturmejeriet.

Årets sista nätverksträff med Hantverksföreningen genomfördes på Kulturmejeriet på Rödbäck! Julstämning med gott fika och julmarknad i de gamla fina mejerilokalerna. @robackglasochlera berättade om verksamheten

Byggnaden ägs idag av Umeå Kommun och innehåller konstnärsateljéer, verkstäder för textil, keramik, grafik samt ett bronsgjuteri.

De olika verkstäderna är organiserade som fristående föreningar. Röbäck Glas &Lera @robackglasochlera  berättade om verksamheten och höll glasblåsningen igång.

Den här fredagen fanns hantverkare på plats med sin julutställning och hembakt julfika fanns i kulturcafét.

Vi på Hantverksföreningen får tacka alla för i höst och ser fram emot nya spännande träffar nästa år!