Stort Grattis till Nicklas Lundell o Personalkollen !

För andra året i rad vinner Nicklas med sitt företag Personalkollen årets GASELLFÖRETAG i Västerbotten. Det är en stor glädje för oss i föreningen när en av våra medlemmar får utmärkelser.

Företaget är Västerbottens snabbast växande företag i Västerbotten.

It-bolaget Personalkollen Sverige från Umeå har för andra året i rad blivit utsedd till Västerbottens Gasellvinnare – länets snabbast växande företag.

– Det känns jättekul att vinna två år i rad och det här innebär en superboost för hela teamet, säger Niclas Lundell, vd och huvudägare.

Bolaget har de senaste tre åren ökat omsättningen med 672 procent till 16,5 miljoner kronor. Tack vare priset kommer företaget att få fler ögon på sig tror Lundell:

– En naturlig följd av såna här framgångar är att vi får investerares ögon på oss. Så var det efter förra året och så lär det bli även nu. Men här och nu ska vi glädjas tillsammans i teamet. Det här är en jättesporre för oss och en enorm pepp för hela laget, säger han direkt från galan på Väven i Umeå.

Personalkollen har utvecklat ett webbaserat personal- och lönehanteringssystem inriktat på hotell- och restaurangbranschen. Företaget har tolv anställda och grundades 2011 av Niclas Lundell och Andreas Pelme.

Informationen är hämtad från VK  Affärsliv 24.