Umeå Fabriks och Hantverksförening höll sitt årsmöte på Clarion Hotel den 28.3

Årsmötet besöktes av ett drygt 30-tal medlemmar som hälsades välkomna av föreningens ordförande Margareta Eriksson Liv.
Patrik Birgersson tjänstgjorde som årsmötesordförande och såg till att den fastställda dagordningen följdes.

När man kom till punkten verksamhetsberättelse kunde deltagarna notera att föreningen hade haft en gedigen verksamhet. Föreningen som tror på att det fysiska mötet är mycket viktigt och har därför koncentrerat sin verksamhet kring Lunchmöten varje månad samt även försök med AW som uppskattades av deltagarna.

Under punkten val hade Lena Brandt, Anita Ahlberg samt Greger Knutsson avsagt sig omval. Greger konstaterade att efter nära 30 år i styrelsen varav 7 år som ordförande så var det på tiden med en föryngring i styrelsen, vilket också skedde. Nya i styrelsen blev Elin Olsson och Sara Ekenstedt vilket innebär en kraftig föryngring av styrelsen. Därefter avslutades årsmötet.
Ledamöterna som avgick uppvaktades med blommor från föreningen.

Så var det dags för middag på restaurang NOR på våning 13.
Alla som stannade på middagen bjöds på en jättegod meny.

Nu ser vi fram emot ett nytt års verksamheter.

Ni är alla välkomna att bli medlemmar och att besöka våra arrangemang!