Hantverksföreningen gratulerar vår medlem Gun-Britt till det nya företaget !

Foto VK

Artikeln publicerad i VK Affärsliv 24.

I mitten av 2000-talet fick Gunbritt Nyberg idén till Senioruthyrning.se i en solstol på Cypern. Nu har det hänt igen och nu öppnar hon webbshop för en produkt långt från senioruthyrning.
– Hittar jag något som jag tror på så kör jag hela vägen, säger hon.

2007 startade Gunbritt Nyberg företaget Senioruthyrning Sweden AB. Idag är företaget representerat från Luleå i norr till Lund i söder och bygger på ett franchisekoncept. Seniorer hyrs ut till företag och privatpersoner efter behov. Yrkesrollerna är allt från läkarsekreterare och ekonomer till snickare, målare och plåtslagare.

Idén till företaget fick hon i en solstol på en semester. Nu har det hänt igen.

Gunbritt Nyberg köpte en hudkräm när hon befann sig på Cypern. Produkten föll henne i smaken och hon köpte med krämen hem och gav till sin personal.

– Sedan tidigare hade jag umgåtts med tankarna att starta en webbshop där jag kunde sälja till mina redan befintliga kunder. När min personal tyckte att hudkrämen var fantastisk så tänkte jag att då gör vi ett försök, säger hon.

När Gunbritt Nyberg var på Kreta för att sluta avtal med det tillverkande företaget så visade det sig att det var ett familjeägt bolag som skördar ingredienserna till sina produkter på sina egna ägor.

– De odlar bland annat oliver, avokado och aloe vera som de använder i produkterna. Allt som tillverkas EU-godkända och innehåller inga tillsatser, berättar hon.

Nu är webbshoppen klar och klar för lansering. Ett 30-tal produkter kommer att säljas och Gunbritt har genom avtalet fått agenturen och ensamrätt på varumärket Kalliston i Sverige. Produkterna kommer att packas och skeppas av Senioruthyrning i Örnsköldsvik.

– Första året är målsättningen bara att vi ska gå ihop. Men jag tror på den här produkten och vet att det i sortimentet finns något oavsett om man är man eller kvinna, ung eller lite äldre, säger hon.

I år fyller Gunbritt Nyberg 72 år och har ingen ambition att slå av på takten.

Varifrån får du drivet?

– Det är jag född med. Hittar jag något som jag tror på så kör jag hela vägen. Det är så jag är, säger hon.