Årets Hantverksstipendiat 2020

Juryarbetet att välja ut de tre nominerade kandidaterna till ” Årets Hantverksstipendiat 2020 ” är nu avslutat.

Hantverksstipendiet kommer att delas ut vid en högtidlig ceremoni torsdagen den 5 november kl.18.30 på Scandic Plaza. Det blir middag och festligheter där även nya landshövdingen deltar.

Dessa 3 nomineras till Årets Hantverksstipendiat 2020  (utan inbördes ordning )

Red Carpet Media.   Jennie Tinderfjäll, Janne Axelssson och Arvid Sundqvist dessa tre driver tillsammans det moderna produktionsbolaget.   Hemsidan hittar ni på https://www.redcarpetmedia.se

Salteriet i Obbola AB.   Nils & Stina Sjöström driver familjeföretaget som bedriver ett traditionellt och småskaligt fiske med gamla anor. Med traditionella metoder förädlas råvara på hantverksmässigt vis, dessutom säljer man egen vildfångad fisk.  Hemsidan hittar ni på  https://www.gamlasalteriet.se

Allmek & Svets AB. Magnus Englund och Mikael Johansson har drivit detta mekaniska .företag framgångsrikt sedan 2003. Dom utför kvalificerade arbeten i egen verkstad såsom svarvning, svetsning och alla typer av hydraul arbeten i lokalen på Teg. Hemsidan hittar ni på https://www.allmekosvets.se/

Kriterierna för att nomineras till ” Årets hantverksstipendiat ” hittar ni på vår hemsida under fliken Hantverkspriset.

Priset har utdelats sedan 1993 och gick då till Bildhuggare Bengt-Erik Nilsson.  Senaste pristagaren 2019 blev Gunnar Holmgren, GH Snickerier AB.

Önskar ni ytterligare information ta kontakt med Margareta Ericsson Lif / ordförande/ på tel 070-580 65 60