Idag på vårt lunchmöte kunde ca 40 medlemmar lyssna till våra kandidater till vårt Hantverkspris.

Vi fick en presentation av de tre företagen som är Nominerade

Företagen är:

Red Carpet Media

Jennie Tinderfjäll -Janne Axelsson – Arvid Sandkvist

På ett modernt och kreativt sätt skapar Red Carpet Media engagerande produktioner, såsom t e x. filmer, presentationer, serier och program, genom sk ”storytelling”.

Kombinationen av mobila lösningar i onlineformat och berättandet skapar räckvidd till rätt personer  med rätt innehåll.

Red Carpet Media är berättarna som skapar historier som kan förändra

Allmek o Svets AB.

Magnus Englund – Mikael Johansson

Med mångårig erfarenhet, hög kompetens inom tillverkning, svetsning, service och montage under varierande förhållanden, både i Sverige och också utomlands, har Allmek o Svets skapat ett framgångsrikt företag.

Det lokala verkstadsföretaget från Östteg i Umeå imponerar med jobbuppdrag med alltifrån svarvning, svetsning till uppsättning av olika stålkonstruktioner men även betongfabriker i Kina, Colombia och ett flertal länder i Europa

Salteriet i Obbola AB

Nils o Stina Sjöström

Familjeföretaget bedriver ett traditionellt, småskaligt och hållbart fiske med gamla anor. Med traditionella metoder förädlas råvaror på hantverksmässigt vis. Försäljning och förädling sker enbart med egen vildfångad fisk.

Med en fjärde generationens fiskare lever den flera hundraåriga fisktraditionen vidare med modernare båtar, motorer och redskap men med samma metoder

Företagen fick ca 15 min var för att presentera sig och fick oss besökare att fascineras över deras verksamheter. Man kommer ju från tre olika branscher med väldigt olika nischer.
Efter presentationerna kunde de som önskade äta lunch på restaurang Cinco.

Nu återstår bara frågan:

” VEM BLIR VÅR VINNARE ?
Svaret får vi på festen den 5.11 på Plaza.

Välkomna att anmäla er på  Mail !

info@hantverksforeningen.se