Januari månads Lunchmöte hos Glasmästeriet i Umeå besöktes av ca 30 medlemmar med gäster. Vi samlades på Hamrinsvägen 2 B, öst på stan där ägaren Mathias Andersson berättade om företagets historia fram till idag.

Idag är man störst i Umeå när det gäller bilglas och man har riktat in sig på att ge kunderna en fullgod service framför att öka omsättningen genom att inte inrikta sig på stora projekt utan ser till att man kan göra specialprodukter i glas.
Han har för en tid sedan avlagt och k larat av att erhålla Mästarbrev i sitt yrke. Vi fick en demonstration av ett av momenten som ingick i mästarprovet. Han berättade också hur man i företaget motiverat sina medarbetare, dom har precis kommit hem från Las Vegas, en resa som varit en morot hos medarbetarna.

Efter besöket gick vi över till restaurang Shanghai för lunch. Föreningen gratulerade Mathias till Mästarbrevet genom att överräcka en present.

Vi tackar Mathias för ett trevligt Lunchmöte med förhoppning att vi ses nästa månad till ett nytt intressant lunchmöte.