Vår medlem har framgångar

Mötesarrangör i Umeå får mångmiljonuppdrag

Presenterat avAffärsliv24. 2018-02-02 Elin Olsson           Mötesarrangören Företagsresor i Umeå får fortsatt förtroende för miljonkongress.

Företagsresor har vunnit upphandlingen av Svensk onkologisk
förenings årliga kongress, Onkologidagarna. Avtalet löper under tre år,
med start 2019 och beräknas omsätta 2,5 miljoner årligen.

– Fantastiskt roligt. Detta är ett bevis på att vi har levererat och att det vi erbjuder är ett vinnande koncept, säger Mats Lindgren, vd på Företagsresor.

Onkologidagarna är en årlig kongress som vänder sig till personal och leverantörer som arbetar inom cancervård. Onkologidagarna ambulerar i Sverige – 2015 var Umeå värd för kongressen, i år arrangeras den i Jönköping.

I år är det sjätte året i rad som Företagsresor arrangerar Onkologidagarna.

Reseföretag i Umeå nyanställer

Publicerat av Affärsliv 24 2018-02-12 Elin Olsson

Företagsresor i Umeå har anställt två nya medarbetare för att möta en ökad efterfrågan. En medarbetare till tjänsteresor och en till avdelningen grupp och konferens.

Efter årsskiftet började två nya medarbetare och i dag arbetar totalt 19 personer på resebyrån. De nya medarbetarna är Pauline Gustavsson och Linda Westman.

Pauline Gustavsson har anställts för att arbeta med marknadsföring och försäljning på avdelningen för grupp- och konferensresor. Pauline Gustavsson har jobbat flera år i servicebranschen. Senast kommer hon från goTO Nordics i Skellefteå där hon arbetat som reseproducent. Innan dess arbetade hon som säljare inom hotell- och konferensbranschen.

Linda Westman har anställts för att möta en högre efterfrågan av bolagets tjänster för individuella affärsresor. Hon har arbetat som resekonsult för bland annat American Express Corporate Travel och Resia. Linda Westman har många års erfarenhet av kundservice i många år och har god erfarenhet som affärsresesäljare.

– Vi är glada över att ha rekryterat två mycket kompetenta resesäljare till vårt team som nu vuxit till 19 medarbetare. Vi växer och för oss är det viktigt att fortsätta leverera tjänster med hög kvalitet och service. Vi tror att Linda och Pauline kommer förstärka vårt team på ett utmärkt sätt, säger Mats Lindgren, vd.