Tisdagen den 26 maj hade Umeå Fabriks & Hantverksförening sitt sista medlemsmöte för våren. Vi var ett 30-tal medlemmar som träffades på Guitars och vi fick lyssna på Carina Fredriksson som berättade om sitt deltagande i ”Jakten på Storsäljaren” som anordnas av GeKås i Ullared.

Carina har tagit fram en ny produkt, ett munstycke som man sätter på dammsugaren och där det är fäst en kam som man ska använda när man kammar sitt husdjur. På så sätt suger man upp löst hår mm. Tävlingen som sändes i TV 5 avgjordes i vår och Carina vann tävlingen!

Försäljningen av produkten har gått mycket bra och GeKås har redan beställt ytterligare en stor leverans. Därefter bjöd föreningen på en god lunch och under lunchen var stämningen var mycket god och alla önskade varandra en trevligt sommar!